Prośba

author:  Zwyczajna
5.0/5 | 14


Zdejmuj ze mnie delikatnie
powoli
sukienkę upokorzenia
wstyd pantofli
biżuterię
z uprzedzeń splecioną
złe wspomnienia
kokardy we włosach

dopiero wtedy
dostrzeżesz mnie
prawdziwie odzianą
w miłość do ciebie

aż świat oniemieje
zawstydzony jej blaskiem

Poem versions


 
COMMENTS


My rating

My rating:  
08.03.2015,  ParaNormal

...

przepiękne ujęcie
jako całokształt tekst jest wyśmienity
07.02.2015,  Arkadio

My rating

My rating:  
07.02.2015,  Arkadio

:)

Taka zwyczajna prośba , o dostrzeżenie tego co najszczersze, a może prośba o odkrycie i zaakceptowanie prawdziwego ja.
22.07.2012,  Zahirka

My rating

My rating:  
22.07.2012,  Zahirka

@Neli

W co nie wierzysz i wiesz że tak nie jest? :)
15.10.2011,  Zwyczajna

a ja nie wierze w to wszystko

i juz wiem ze tak nie jest
10.10.2011,  batuda

@voila

Cieszę się, że podobnie jak Woj i inni dorzuciłaś swój przysłowiowy kamyczek :)
Masz rację. Piszemy żeby coś wyrazić. Nie piszę długo i sama mogę stwierdzić, że jak kiedyś myślałam o czymś bardziej powierzchownie, o tyle teraz staje się to głębsze, jakby rozbite na czynniki pierwsze. Bardzo fajnie że podkreśliłaś, że każdy wiersz, który czujemy że chcemy napisać i wywołuje w Nas jakieś uczucia, wart jest tego, żeby go napisać. Bo o emocje przecież chodzi. Jestem jak najbardziej daleka od stwierdzenia że ktoś napisał przysłowiowego "gniota". Nigdy nie napisała bym tego nikomu, nie ze względu na to, że jestem nieszczera ale dlatego, że nigdy o żadnym wierszu tak nie pomyślałam. Ludzie różne mają style pisania, różne poglądy na życie. I może ja czasem wiersza nie rozumiem a dla innych jest odzwierciedleniem ich samych, bądź sytuacji w jakich się znaleźli.
Dziękuję Voila, że zechciałaś włączyć się do dyskusji oraz za ocenę i interesujący komentarz.
09.10.2011,  Zwyczajna

My rating

My rating:  
08.10.2011,  voila

refleksja

Ta ciekawa wymiana tekstów skłoniła mnie do refleksji....Może należałoby zacząć od pytania dlaczego ludzie piszą wiersze? Po co ,w jakim celu? Zawodowi poeci pewnie trochę dla pieniędzy;) Ale reszta? Albo dlaczego ludzie w ogóle kiedyś przy ognisku zaczęli układać słowa jakoś inaczej, wymyślając coś innego niż proza..proza życia? Myślę, że chodziło o komunikację, przekaz, którego trudno dokonać zwykłym zdaniem, nie oddaje on pełni emocji, więc nie jest pełny. Np. można powiedzieć" jest mi smutno" " albo " cieszę się" a można napisać na ten temat wiersz... Wiersz, który coś niesie o czymś mówi jest moim zdaniem wart napisania a pisząc...chyba stajemy się lepsi, wrażliwsi, bardziej refleksyjni.... Ten wiersz moim zdaniem wart był napisania:)
08.10.2011,  voila

Kamyk wrzucony więc ustosunkuję się ;)

Muszę przyznać że cieszy mnie ta cała rozmowa i fakt, że w końcu ktoś zaczął pisać o tych "samotnych" gwiazdkach pozbawionych komentarza. Absolutnie się zgadzam, że warto napisać "coś" o wierszu, pod którym mamy zamiar zostawić ocenę 5 bądź 1. Z szacunku do Autora.
Jak napisał Woj, Zwyczajna ma swój własny sposób pisania i jedni się w nim odnajdują a inni niespecjalnie. Osobiście podoba mi się jak czasem, z przekorą pisze wiersz bez żadnych środków stylistycznych i ma on ciekawy efekt końcowy. Poza tym, uważam że sztuką jest niepoddawanie się wszystkim powszechnie przyjętym normom i zasadom. Zwyczajna pokazuje że nie zawsze trzeba pisać zgodnie z tym, co jest ogólnie przyjęte żeby powstał dobry wiersz. Nie znam prywatnie dziewczyny, nie wiem o Niej nic, prócz tego co przekazuje w wierszach, więc moje oceny są obiektywne, nie przez pryzmat ewentualnej zażyłości.

Batuda miała prawo napisać swoje zdanie Woju, ale uważam że było ono napisane zbyt obcesowo. Jeżeli mamy się szanować wzajemnie i swoje pisanie to (to akurat podkreśliłeś) gdybym ja czytał czyjąś krytykę, miło byłoby gdyby ktoś zechciał napisać ze znakami polskimi (bo na polskiej stronie piszemy) oraz szanując moją osobę, w pisaniu choćby słowa "Ciebie" używać dużej litery. Uważam też że nadmierna ilość "!!!" niekoniecznie była potrzebna. Nie wiem jaki był tego cel, bo chyba nie zwrócenia uwagi? Przypuszczam że Zwyczajna by go zauważyła bez nadmiernej ilości pytajników i wykrzykników. Powiem szczerze, że skrytykowanie czyjegoś wiersza rozumiem jak najbardziej ale nazywanie go choćby "żenującym" jest nie na poziomie. Takie jest moje zdanie w tej kwestii.

Woju, nie napisałem czym się zajmuję aby się ewentualnie przechwalać jakim to znawcą nie jestem ale zasygnalizowałem Batudzie, że uważam iż wiersz jest dobry. Tym bardziej że Zwyczajna podkreśla że nie zna się na pisaniu i robi to bardziej na wyczucie. Chętnie czytam również Twoje wiersze i muszę podkreślić że niektóre robią wrażenie. Chętnie w wolnej chwili o tym napiszę.
08.10.2011,  Po prostu ON

moja ocena

robie bledy ale dlatego ze jestem w ciaglym pospiechu a pisanie kradne rodzinie,... trudno
08.10.2011,  batuda

@batuda

W natłoku informacji zapomniałem napisać, że owszem, uważam że znam się na poezji i właśnie jeżeli o recenzentach mowa, jestem jednym z Nich. Ale kwestia jest tego typu, że nie znajduję w wierszu nic, co by mi się nie podobało, więc cóż mam krytykować i podpowiadać? Jeżeli uważam, że wiersz nie jest dla mnie w żaden sposób ciekawy, nie daję ani komentarza ani gwiazdek, jeżeli jest ciekawy, piszę o tym w komentarzu (jak niektórzy zdążyli zauważyć) a jak chciałbym coś zasugerować to często wysyłam wiadomość. Tak dla rozwiania ewentualnych wątpliwości.
08.10.2011,  Po prostu ON

@batuda

Widzę że Zwyczajna ma dystans do siebie i komentarzy, które otrzymuje. Cieszy mnie że są tacy ludzie na tym portalu. Jak zaznaczyła, przyjmuje każdą krytykę i chwała Jej i innym za to. Tylko Batudo, chodzi o to, że ja bronię wiersza bo uważam że jest świetny. Chciałem Ci zasugerować, że może zbyt ostro go skrytykowałaś. I nie wyrazić swoją opinię, że nie podoba mi się to. Jeżeli już skupiamy się na słowach to nie rozumiem dlaczego tak denerwuje Cię ta "sukienka upokorzenia" kiedy to poprostu metafora. A jeżeli chcesz przeczytać naprawdę fenomenalny wiersz o gwałcie, to przeczytaj wiersz "Motyl" tejże zamej autorki, która wywołała swoim wierszem taką zażartą dyskusję. Ciekawy jestem Twojej opinii.
08.10.2011,  Po prostu ON

@batuda

:) Cieszy mnie że napisałaś co myślisz i nadal podtrzymuję to, co napisałam o gwiazdkach. Owszem, uważam że trochę obcesowo skrytykowałaś wiersz ale Twoje prawo. Moim jest się z tym zgodzić lub nie.
Ważne jest dla mnie to, jak wiersz odbiera ktoś, kto go czyta. Nie dlatego że pięć gwiazdek sprawia że zaczynam wierzyć w wiersz i siebie, bo dla mnie to zawsze ma sens, ale dlatego, że gdybym pisała je tylko dla siebie, nie byłaoby mnie na portalu. Sama nie odnajduję się w Twoim pisaniu ale nie jesteśmy tutaj po to, aby uszczęśliwiać wszytkich swoim pisaniem. Najważniejsze dla mnie dzisiaj jest to, że w końcu coś się zaczęło dziać i ludzie wyrażają swoje zdanie :)
08.10.2011,  Zwyczajna

moje zdziwienie

07.10.2011, Ogrodniczka


Ej bo ci nigdy nie uwieze jak bedziestz tak pisac zgdzam sie tylko z tym ze napisalam za ostro albo zbyt obcesowo
08.10.2011,  batuda

tak napisala zwyczajna


Nie zawitałam na portal dla samych pięciu gwiazdek, czy pozytywnych komentarzy. ..... wiec chce tez aby wiersze byly tez krytykowane, chce pisac lepiej ,a jesli tak to musi skoczyc do zimnej wody ,,ja w niej bylam nie raz i nic mi sie nie stalo i nigdy sie nie obrazalam za krytyke wrecz odwrotnie bylam wdzieczna np. kolezance Alicji Rybalko ktora wylala mi kubel zimnej wody na glowe za wiersz nad ktorym byly ochy i achy a Rybalko napisala a co to jest i o co chodzi w tym wierszu a potem po kolei napisala o kazdej linijne az zzielenialam ...ale po czasie jak emocje opadly jestem jej wdzieczna ,gdyby nie ina dalej bym byla przekonana ze pisze poezje ,,pokora jeszcze nikomu nie zaszkodzila i nie ten jest wrogiem co powie ale ten co milczy w tym wypadku
08.10.2011,  batuda

07.10.2011, Po prostu ON

dlaczego nie podpowiesz tej pani cos sensownego jesli znasz sie na poezji tylko wstawiasz piec gwiazdek, jest to okey? ja gdybym przeczytala ze ktos kogo czytam i lubie napisal cos takiego od razu bym podpowiedziala co zmienic..... po to miedzy innymi prawdziwi poeci maja recenzentow i korekte a ty atakujesz mnie ...to nie w ta strone moj mily onny
08.10.2011,  batuda

nie bron wiersza

powinien sie sam obronic ja nic nie napisalam o autorze tylko o wierszu a teraz zobacz jak wazne sa slowa

sukienkę upokorzenia
wstyd pantofli
biżuterię
z uprzedzeń splecioną
złe wspomnienia
przeciez to brzmi jak gwalt albo ja jestem juz nie wiem
08.10.2011,  batuda

Moja ocena

zgadzam się z Ogrodniczką. Uważam, że to co napisałaś jest żenujące. W odpowiedzi na Twój komentarz, Zwyczajna napisała coś, co każdy powinien przeczytać. Nie chodzi o to, żeby dawać sobie gwiazdki za coś, czego nie rozumiemy ale o fakt, że każdy przekazuje coś w swoich wierszach. Jednemu się podoba a innemu nie. Jeżeli Ci się nie podoba, daj jedną gwiazdkę i napisz kulturalnie dlaczego. A nie krzycz bezsensowną moim zdaniem krytyką, której chyba sama nie potrafisz sprecyzować. Może nie zrozumiałaś po prostu o co chodzi w wierszu, a szkoda bo jest naprawdę wartościowy
07.10.2011,  Po prostu ON

My rating

My rating:  

ach musze ci napisac

cos o tym wierszu pt.Prosba ,,pierwszy temat to tytul wiersza ??!!!!drugi temat to oklepane matarory
trzeci to nie mam w nim zadnej liryki a te rozbierannie upokarzajace ale nie w tym wierszu,!!! a te wstydne pantofle to poprostu nie bede komentowac

odziana w milosc od ciebie ...no co to ma znaczyc przeciez to jest zenujace ...ja tam nie bawie sie w piaskownicy ,albo piszemy wiersze i je krytykujemy albo klepiemy sie po plecach dajmy na to
07.10.2011,  batuda

@batuda

Nie zawitałam na portal dla samych pięciu gwiazdek, czy pozytywnych komentarzy. Owszem, każdemu (i nie jestem w tej kwestii wyjątkiem) jest miło kiedy przeczyta miłe słowa ale nie na tym rzecz polega :) Mam duży dystans do siebie i swojego pisania. Poza tym, nie każdemu podoba się to samo i to właśnie jest fajne. Jednemu podoba się Twój wiersz, ktoś inny uważa że nie ma w nim nic interesującego a jeszcze inna osoba go nie zrozumie.
Tak przy okazji, chciałam też zauważyć (mimo że w odpowiedzi na Twój komentarz, to przekaz do wszystkich czytających ;) ) to nie jest portal, gdzie wiersze piszą tylko osoby, które od lat piszą wiersze i zgłębiają systematycznie tajniki tej sztuki ale osoby takie jak Ja, poznające dopieo pewne rzeczy, uczące się na bieżąco od innych, dla których pisanie to coś, co lubią i czym chcą się podzielić może z innymi :) Pozdrawiam
07.10.2011,  Zwyczajna

@ToNieJa @Marek Kular @Po prostu ON

Dziękuję bardzo. Tak to czasem bywa w życiu, że odziani jesteśmy powierzchownie w to, co odpycha, pod czym się chronimy. I dopiero kiedy przebrniemy przez te wszystkie warstwy, możemy dostrzec prawdziwe piękno drugiej osoby, Jej emocje i uczucia. Dziękuję za ciekawe komentarze i pozdrawiam serdecznie.
07.10.2011,  Zwyczajna

My rating

My rating:  

ja mam inne zdanie

ale nie powiem bo sie obrazacie
07.10.2011,  batuda

Moja ocena

!!!
My rating:  
06.10.2011,  Marek Kular

My rating

My rating:  

Moja ocena

Bardzo głęboki wiersz... Podoba mi się twój styl pisania. Umiesz umieści spore emocje w wierszach. Zazdroszczę talentu, podoba mi się jak dobierasz słowa i budujesz coś niezwykłego...
Pozdrawiam
06.10.2011,  ToNieJa

Moja ocena

Choć nie powinienem po przeczytaniu kilku Twoich wierszy, to dziś znowu czuję się zaskoczony. Tym, ile potrafisz emocji przenieść w wiersze. Głębokie przesłanie jest niesamowite. Zdjemij powierzchowne rzeczy, pod którymi znajduje się to co najważniejsze ale ukryte. Pozdrawiam Ciebie Nie-Zwyczajna
My rating:  
06.10.2011,  Po prostu ON

My rating

My rating:  
06.10.2011,  ToNieJa

Moja ocena

bardzo ładne.....
My rating:  
06.10.2011,  renee